10 maart 2014

Kindertasje granny square


Goedemorgen allemaal,

Mijn jongste dochter wilde graag dat ik een tasje voor haar zou maken.
Ze heeft zelf kleurtjes uitgezocht en ik ben aan de slag gegaan.
Op een druilerig ochtendje heb ik dit heerlijke tasje zitten haken terwijl 
dochterlief aan het kleuren was.






Werkbeschrijving

Haak twee granny's:
Haak met zalmroze een granny square met twee extra toeren.
Haak met lichtblauw een randje vasten eromheen.
Vervolgens haak je met donkerblauw aan de linker-, onder- en rechterkant nog een randje vasten. Haak de twee granny's aan elkaar met vasten ook in donkerblauw.

Hengsel: 
Haak met roze een een ketting van lossen zolang je je hengsel hebben wilt. Ik heb 55 lossen gehaakt. Daarna haak je met dezelfde kleur de ketting terug met vasten, meerder met drie aan het eind, dan word het einde van het hengesel rond. Haak met rood vasten in alle vasten rondom.
Hecht je draadjes af.

Haak twee bloemetjes.
Haak met geel een ketting van 4 lossen, sluit met een halve vaste.
Haak  in de cirkel 12 vasten en sluit met een halve vaste.
Wissel van kleur en * haak 1 vaste, in de volgende steek 3 stokjes, in de volgende steek weer een vaste en herhaal dit todat je rond bent. 
Je krijgt een klein bloemetje met 6 blaadjes.

Haak met groen de bloemetjes en het hengsel vast op het tasje.









post-header-line-1

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen