28 juli 2014

Southbay Shawlette van Scheepjes Stone Washed




 Ik ben overstag, helemaal verknocht aan de scheepjes stone washed. Het haakt echt geweldig! 
Alle referenties op andere blogs zijn niets te veel. Mijn volgende project zit al in mijn hoofd.




De laatste rand waaiertjes heb ik met Stylecraft Special DK cream gehaakt. Ook aan de bovenkant heb ik een randje vasten gehaakt met deze witte kleur. Daarna heb ik volledig rondom een randje vasten gehaakt van scheepjes stone washed. De laatste rand is een randje vasten met op elke tiende vaste een picot met Stylecraft Special DK Shrimp. De picot heb ik aan de bovenkant achterwege gelaten, zo is vind ik de shawl mooier geworden. 



Eeen mooie groto foto volgt, ik wil de shawl nog blocken. 
Ik zit nog met het idee in mijn hoofd om er wat boemen op te haken.
Het patroon van de southbay sjaal heb ik in een andere blogpost staan.
Die is HIER te vinden.


Voor het "blocken" (of blokken) heb ik grote foam speeltegels besteld, 
deze kun je als puzzels in elkaar klikken en zo groot maken als je wilt. 




 Daar kun je dan zo haakwerk 'opspelden' en met een plantenspuitje paar x nat spuiten
 en laten drogen (dit herhaal je tot je tevreden bent) en je hebt een verbluffend resultaat!





Groetjes

 Henja 

12 opmerkingen:

  1. Wow, wat gaaf! Hoeveel bolletjes heb je gebruikt? Ga ik het meteen bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, het is een grote omslagdoek geworden. Heb 5 bolletjes blauw gebruikt en een restje wit en roze van stylecraft DK

      Verwijderen
  2. heel mooi, heb je het gemaakt met Stonewashed XL of de gewone?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Ik heb hem gehaakt met de gewone Stonewashed.
    Met de XL wordt hij wel een stuk minder subtiel denk ik.
    Ik ben ook erg benieuwd hoe hij eruit zou zien met de Catania Denim.

    Groetjes Henja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een geweldige sjaal. Ben hem nu ook aan het haken. Mag ik vragen hoe je de picotsteek doet? Zag het wel op internet maar ziet er anders uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ilse, het is inderdaad een prachtige sjaal. Ik heb het bewust heel simpel gehouden, omdat de sjaal al mooi genoeg is. Misschien moet je eerst uitrekenen om hoeveel steken je de picot wilt hebben. Ik haakte op elke 10e steek 3 lossen, dan haak je een halve vaste in de laatste vaste. In de volgende steek haak je weer gewoon een vaste. Je slaat dus geen steken over.
      Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegd. Succes! Ben benieuwd hoe je sjaal eruit ziet. Stuur je mij een foto? Zou ik heel leuk vinden.

      Groetjes Henja

      Verwijderen
  5. Dat was heel duidelijk. Het is gelukt, dankjewel!
    Ik weet alleen niet hoe ik hier een foto met kan zetten 😯

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie omslagdoek! En een prachtige steek heb je gebruikt. Heb net ook Scheepjes Stone Washed gekocht in een lichte kleur (814) en ben wat inspiratie aan het opdoen. Zo kwam ik hier terecht. Groetjes Marie Bartels

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie omslagdoek! En een prachtige steek heb je gebruikt. Heb net ook Scheepjes Stone Washed gekocht in een lichte kleur (814) en ben wat inspiratie aan het opdoen. Zo kwam ik hier terecht. Groetjes Marie Bartels

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie omslagdoek! En een prachtige steek heb je gebruikt. Heb net ook Scheepjes Stone Washed gekocht in een lichte kleur (814) en ben wat inspiratie aan het opdoen. Zo kwam ik hier terecht. Groetjes Marie Bartels

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,

    Welke maat haaknaald gebruikte u?

    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen