8 december 2014

Haken, sinterklaas, probleempjes & kerst



Inmiddels is dit schattige dekentje al even af, maar ik had nog geen goede foto gemaakt.
Ik heb het gehaakt met Stylecraft Special DK.
Het is een dekentje groot genoeg voor in de wandelwagen.
Staat helemaal gezellig met een mooi babymeisje eronder. ;-)




Nog een close up fotootje van de gehaakte rand. 
Het patroontje van de rand heb ik  hier van Pinterest geplukt.




Dochterlief heeft al een poosje een gat in haar kies... 
We hebben een aantal keren een informatie behandeling bij de kindertandarts gehad 
ter voorbereiding op een komende vulling, maar mijn meisje was zo bleu dat de tandarts
 haar nog steeds niet wilde behandelen, elke keer uitstel.... wat krijg je dan? Kiespijn!  AU! 
Na wat aandringen kon ik diezelfde dag toch nog bij de tandarts terecht en deze 'zieke' kies 
-zoals de tandarts het noemt- moest er nu zelfs uit! Alle weggenomen angst 
(door de info behandelingen) die ze had om te vullen is terug en nu zelfs erger! 
Arm meisje. Het gat heelt gelukkig goed en de pijn is weg.




En toen was het bijna 5 december....!
 SINTERKLAAS!  

De kinderen waren drie weken lang door het dolle heen. 
Elke dag stipt om 18.00 uur voor de TV - Sinterklaasjounaal - Alles moest ervoor wijken. 
Mooi om te zien dat kinderen zo enorm geboeid kunnen raken. 

Bij de intocht van de Sint wilden ze dan ook in tenue. Helemaal leuk!




In deze 'drukke' tijden heb ik ook nog zitten haken.
Dit is zo'n fijn sjaaltje. Het patroon komt uit Haken en Kleur. Ik heb het deze keer gehaakt met Stylcraft Special DK en de bloemetjes heb ik nu zigzaggend erop geknoopt.




Mijn schoonzus had nog het leuke idee om sfeerpotjes te verkopen voor een plaatselijk goed doel. Hier zijn we de afgelopen weken ook druk mee geweest. De verkoop verloopt via plaatselijke winkels en haar blog. Om het onszelf niet boven de pet te laten stijgen is het OP = OP!
Er zijn ook DIY pakketjes verkrijgbaar.




21 december wordt onze oudste dochter 6 jaar. Ze wil heel graag een nachtkastje. 
Bij mijn oma in huis stond altijd dit nachtkastje. Zij had er geen ruimte meer voor en wilde hem wegdoen, maar mijn moeder heeft het kastje 'gered'. Zij zag er wel iets in... Uiteindelijk kon mijn moeder hem ook niet gebruiken, maar ik wel!  De 4e generatie krijgt het straks op haar slaapkamer, dat is toch leuk?! Als je de foto goed bekijkt kun je zien wat ik ermee gedaan heb... 
Hij is nog niet helemaal klaar, foto's volgens snel!




Verder ben ik in huis al heel fijn kersthoekjes aan het maken. 
De kerstboom staat al een week, maar nog zonder versiering. Dat gaan we deze week doen.





...Lieve mensen ik wil jullie graag het volgende wensen...




Liefs

Henja
post-header-line-1

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen