13 april 2015

Begin babydeken & vallen en opstaan

Lieve lezers,

Mijn laatste blog is al weer eventjes geleden, maar dat betekend niet dat ik stil zit.
Het mooie weer (en een hardloopblessure) heeft mij de afgelopen weken de mogelijkheid gegeven om te genieten van onze dochters die helemaal opleven als ze heerlijk buiten kunnen spelen. 
Verder gaat het huishouden rustig door en heb ik toch, helaas, nog af en toe dipjes omdat ik weer een therapie volg. Dat kost me zoveel energie, dan komt er zo een hele week niks uit mijn handen en vliegt de tijd voorbij, maar ondertussen zo druk in mijn hoofd... Dan is het haken toch wel heeeeeel errrug fijn om te doen. Gewoon tellen en doorgaan!


Mijn grannyprojectje heb ik tijdelijk aan de kant gelegd. Daar had ik even helemaal geen zin in. 
Is dat voor jullie ook herkenbaar?


Ik ben gevraagd of ik een kraamdkado wil haken. Natuurlijk, leuk!  Na het uitzoeken van de kleuren ben ik begonnen. Het wordt een babydeken/omslagdoek uit het boek Puur Haken.





Ik haak het met haaknaald 4,5. Het witte garen is Catania Grande en de lichtblauw/groen is Sandy Big van Linie 341. Ik had nog niet eerder met dit grote garen gehaakt, maar het bevalt me prima. Het splijt niet en pluist ook niet. Ik volg het patroon uit het boek, behalve het aan elkaar haken van de granny's blijf ik mooier vinden om ze later samen te haken in de achterste lussen.






Veel liefs
Henja
post-header-line-1

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen