5 oktober 2015

Waarom Scheepjes Catona en geen SMC Catania?


Lieve lezers,


Ik krijg veel vraag van mensen naar Catania, daar haken ze al jaren mee en willen liever niet iets anders. Dat begrijp ik heel goed, daarom wil ik graag jullie bedenkingen of twijfels om aan ander garen te beginnen weg te nemen of te verminderen. 





Waarom Catona en geen Catania?

De kleurnummers, de kleuren en de kwaliteit zijn hetzelfde, het wikkel en de naam is anders! 
Welk voordeel heeft dit dan voor u vraagt u zich af? 






Er zit in de SMC Catania verfbaden soms wat kleurverschil, dit euvel kent Catona van Scheepjes niet omdat er veel grotere hoeveelheden per verfbad gemaakt worden. 


Daarnaast de prijs! 
De consumentenprijs voor SMC Catania zal in verband met de inkoopsprijs verhoogd worden naar 2,40; dit is de prijs die de winkelier er voor zou moeten krijgen om een normale marge te hebben; sommige webwinkeliers hebben de verkoopprijs doelbewust laag gehouden waardoor het niet meer winstgevend is voor detaillisten om dit garen in te kopen.  (daarom heb ik het niet opgenomen in mijn assortiment.) Scheepjes heeft met de garenfabriek betere afspraken kunnen maken, waardoor voor ons winkeliers de inkoopsprijs beter is en daarom voor u de consumentenprijs voordelig kan blijven! Een win-win situatie!


Catona van Scheepjes is een prachtige A kwaliteit gemerceriseerd haakkatoen, 
beschikbaar in maar liefst 69 kleuren, in bollen van 25 en 50 gram ! 
De bollen van 50 gram kosten € 2,05 per bolletje.
De bollen van 25 gram kosten € 1,20 per bolletje. 
Geschikt voor naald 2-3.5mm


Mocht u meer vragen hebben?
Neem dan gerust contact met me op:
info@garenwinkelhenja.nl





5 opmerkingen:

  1. Ik probeerde Catona pas ook uit en vind het héél fijn. Er zijn ook kleine bolletjes te koop (25gr) en da's geniaal voor kleine projectjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Happy in red, bedankt voor je reactie!
      Ik ben ook helemaal fan van de kleine bolletjes! Alleen al hoe lief ze eruit zien!
      Liefs Henja

      Verwijderen
    2. Jahaaa, super koddig :-) (Word ik hebberig van, haha)
      Groetjes,
      Esther.

      Verwijderen
  2. En eerlijk ? Catona haakt ook gewoon veel fijner. Ik, als echte wolfreak, wou nooit met gemerceriseerd katoen haken. Omdat het vaak hard en stug is, en ik hou ook niet zo van die felle glans. Tot ik een ontwerpje maakte met catona, en dus gelijk mijn mening over gemerceriseerde katoen bij moest stellen. Het haakt lekker weg, het is helemaal niet hard, maar zacht, en de glans is niet 'chemisch blinkend', maar mooi subtiel. Het kleurenpalet is eindeloos, en het blijft heel erg mooi in de was en bij veelvuldig gebruik. Ik ben dus fan !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vicarno's mama, bedankt voor je reactie en heel fijn dat je nog een aanvulling hebt op mijn voordelen!
      Liefs Henja

      Verwijderen