7 december 2015

Sjaal voor mannen met patroon


Lieve lezers,


Mijn man kwam afgelopen zaterdag thuis van het voetbalveld, hij mag graag 'het 1e' aanmoedigen. Ik zelf ben anti-voetbal, maar dat terzijde. Hij had een leuke middag gehad, maar wel koud. Hij klaagde over een koude nek... Hmmm, mijn creatieve brein begonnen gelijk te draaien en eerlijk gezegd heb ik de rest van zijn verhaal maar met een half oor ontvangen... (schaam)






Ik had een aantal eisen voor de sjaal.

  1. Hij moet mannelijk zijn
  2. Een beetje stoer en een beetje stylish 
  3. Een  kleur die overal bij past, maar niet te saai.
  4. Hij moet warm zijn.
  5. Het moet een makkelijk patroon zijn, wat snel haakt. (daar houd ik dan ook wel weer van)


Uiteindelijk kwam ik op 2 kleuren uit en het patroon, lekker makkelijk, in de granietsteek.
Dat haakt lekker snel.



Zien jullie dat? Mijn paspop is nogal gehavend... Na de brei- en haakdagen is ze op de terugweg uit onze kar geslingerd... Hoe is het mogelijk? Nou.... de deur zat niet goed dicht...  Ik moet haar nog 'even' weer opknappen... Beetje Annie Sloan verf en ze is weer helemaal mooi!


Wat heb je nodig?

  • 2 bollen Scheepjes Pittsburgh  1 x middengrijs (9202) & 1 x antraciet (9175)
  • Haaknaald 5.
  • Patroon sjaal (zie de rest van het blog)
  • tapestry needles voor het afhechten.

Zet een ketting op van 25 lossen.
  1. Haak een vaste in de 3e losse van de haaknaald.
    *Haak een losse, sla 1 steek over, haak een vaste in de volgende steek*  herhaal tot het einde van de toer. Haak 2 keerlosse en keer je werk.
  2. Haak een vaste om de eerste losse van de vorige toer. *Haak 1 losse, sla 1 steek over, haak een vaste om de volgende losse van de vorige toer*. Herhaal dit tot het einde van de toer.





Ik heb 120 rijen gehaakt in kleur 1. 
Ik heb 6 rijen om en om gehaakt met kleur 1 en 2.
Vervolgens heb ik weer 120 rijen gehaakt in kleur 2.
De sjaal wordt dan niet heel erg lang (zie foto), want mijn man houd daar niet van.
Wil je de sjaal langer hebben?  Haak dan tot 140 rijen in beide kleuren.



LET OP: 
Haak aan het einde van iedere toer 2 keerlossen en keer je werk, behalve aan het eind van de laatste toer. Dan kun je na de laatste vaste afhechten.


TIP: 
kleurwisselen doe ik door de laatste steek niet helemaal af te haken.
De laatste x doorhalen doe ik met de nieuwe kleur. Zo krijg je een mooiere overgang.


Heel veel haakplezier en tot ziens in de webshop, op facebookinstagram,



twitterpinterest of gewoon gezellig hier!

post-header-line-1

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen